גאון הפרקטים

אחד המאפיינים המוכרים והנפוצים אצל ישראלים רבים, היא גישת "יהיה בסדר" גישה שבמרכזה עומדת המחשבה, לא משנה מה אנחנו נסתדר, נדע כיצד להתנהל ונדע להביא את הדברים לכדי פתרון טוב, גם אם אנחנו לא התכוננו לכך ולא עשינו את הדברים הנדרשים בשביל שבאמת  נוכל לעשות את זה.

אנחנו מכירים את הגישה הזאת ברמה הלאומית, המקומית, האישית, אנחנו מכירים את זה ברמת המדינה, באמת הרשות המקומית, בית העסק וכמובן ברמה של משק בית וחיים פרטיים. לפעמים זה עובד, אך במקרים רבים זה לא. במצב כזה, המחיר יכול להיות קשה מאוד בכל היבט שהוא, בוודאי בהיבט הכלכלי. לכן אנחנו צריכים לעשות כל מה שנדרש בשביל להימנע מכך.

דוגמא טובה לכך אפשר למצוא אצל לא מעט ישראלים, בעיקר צעירים, שבוחרים לטוס ליעדים שונים בעולם מבלי לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל. הם בטוחים ומאמינים ששום דבר רע לא יקרה להם, ולכן הם לא זקוקים לפוליסת ביטוח שתספק להם כיסויים במידת הצורך. חלקם מאמינים בגישה זו, אחרים בטוחים שהם חוסכים בכך כסף, הרי כל יום ביטוח מחייב עלות פרמיה. מבחינתם, אם הם לא רכשו ביטוח הם חסכו בעלויות ולכן זה משתלם.

מדוע זו גישה לא נכונה?

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא אחד האמצעים החשובים ביותר שעומדים לרשותנו, בכל מקרה של נסיעה אל יעד כזה או אחר, מתוך הבנה שאם חס וחלילה יקרה לנו משהו אנחנו נהיה מכוסים כלכלית. אנחנו יכולים להיות בטוחים שאם יקרה לנו משהו, נוכל ליהנות מכיסוי הולם של חברת הביטוח ולא נידרש לשלם מכיסנו את ההוצאות השונות.

גישת "יהיה בסדר" איננה נכונה, לא רק בגלל שהיא מונעת מאיתנו אפשרות מעשית לקבל שירות שחוסך לנו הרבה מאוד כסף, אלא יתרה מזו, היא מונעת מאיתנו אפשרות להציע לעצמנו טיפול הרבה יותר טוב. למשל, אם אנחנו נפגעים בעת שהותנו בחו"ל וזקוקים לטיפול רפואי, הרי שאם יש לנו פוליסת ביטוח, אנחנו נהיה מוכנים לבחור באופציית טיפול יקרה אך איכותית, מתוך הבנה שחברת הביטוח תכסה את הטיפול, או לפחות חלק נרחב ממנו. אם אנחנו נידרש לשלם את מלוא הסכום בעצמנו, אז מראש נבחר טיפול זול ופחות איכותי.

זו גישה לא נכונה מסיבה נוספת, בסופו של יום ביטוח נסיעות לחו"ל מאפשר לנו לנסוע בראש שקט, בידיעה ברורה שלא משנה מה אנחנו מכוסים. יהיה לנו הרבה יותר קל ונעים לנסוע במצב כזה. רכישת הפוליסה לא דורשת מאיתנו הרבה, גם לא מבחינה כלכלית ולכן משתלם להשקיע בה.

זה נכון בהקשר לכל מקום אליו נוסעים, בכל זמן, גם אם מדובר בנסיעה של יום-יומיים. אנחנו יכולים לפנות לחברת אשראי ולרכוש את הפוליסה, ואפילו ליהנות מאפשרות לקבל החזרים במקום, ללא המתנה.

ביטוח נסיעות